Actueel

JAN Magazine & RMI

1 OP DE 2 VROUWEN ERGERT ZICH WELEENS AAN ANDEREN DIE TE VEEL MET HUN TELEFOON BEZIG ZIJN Hyperventileren als je geen bereik hebt op je smartphone? En staat hij werkelijk nóóit uit? JAN Magazine liet RMI een onderzoek uitvoeren naar het beeldschermgebruik en ontdekte: we hebben er een haat-liefdeverhouding mee. Klik hier voor het […]

Lees verder →

Content Checker

Verstuurt u veel brieven? En? … komt de boodschap goed over? Of kunt u veel reacties verwachten? Met Content Checker van RMI komt u daar snel achter! Met Content Checker krijgt u snel inzicht in: • de belangrijkste tekortkomingen van uw concepten, uitingen of brieven; • oplossingen voor deze tekortkomingen. Hoe kan dat? Wilt u […]

Lees verder →

Nationale Search Engine Monitor onderzoek

“ZOEKMACHINE” STARTPAGINA POPULAIR ONDER OUDERE DOELGROEP De vernieuwde editie van de Nationale Search Engine Monitor is uit: het onderzoek dat sinds 2002 het zoekgedrag van Nederlandse internetgebruikers in kaart brengt. Nieuw dit jaar zijn de specifieke insights per device; hoe zoekt Nederland op desktop/laptop, tablet en smartphone? De eerste resultaten laten een verrassende prominente positie […]

Lees verder →

Dag van het MKB & RMI

Jaarlijks vindt in november de Dag van het MKB plaats. Op maandag 3 november 2014 zal de dag in het thema ‘Durf te kiezen’ staan. Ook dit jaar is RMI partner op deze exclusieve dag voor en door het MKB van Zuid-Limburg. Dit jaar demonstreren wij eye tracking. Eye tracking maakt het mogelijk te onderzoeken […]

Lees verder →

Hans Kasper & RMI

Per 1 juli 2014 is prof. dr. Hans Kasper werkzaam als wetenschappelijk adviseur van RMI. Vanuit zijn expertise op het gebied van marketing en marktonderzoek zal Hans zich onder meer bezig houden met het verder ontwikkelen van het onderzoek van RMI op het gebied van klant- en medewerkertevredenheid. Daarnaast zal Hans een actieve rol spelen […]

Lees verder →

SiteLab & RMI

Het succes van een website of webwinkel wordt voor een groot deel bepaald door de mate waarin gebruiksvriendelijkheid, vorm en inhoud aansluiten op de wensen van de (potentiële) bezoekers. Een deel van de bezoekers verlaat een site vaak al binnen enkele seconden, louter op grond van de eerste aanblik. En gemiddeld 40% van de bezoekers […]

Lees verder →

FOX Sports & RMI

In 2013/2014 heeft RMI een zogeheten ‘brand tracker’ uitgevoerd voor FOX Sports. FOX Sports heeft besloten om dit onderzoek in 2014/2015 bij RMI te continueren. Bij dit onderzoek wordt niet alleen gekeken naar de naamsbekendheid, maar ook naar zaken als de resultaten van reclame campagnes/advertentie activiteiten, perceptie op het merk en het afzetten van het […]

Lees verder →

Netto Aanrader Score & RMI

Waarom heeft de ene verzekeraar veel meer fans dan de andere? Deze en andere vragen worden beantwoord in een onderzoek naar 18 verzekeraars dat is uitgevoerd door RMI en haar samenwerkingspartner Etil. Uit het onderzoek blijkt onder meer dat lang niet alle klanten van een verzekeraar deze durven aan te bevelen aan familie, vrienden of […]

Lees verder →

Volta Limburg & RMI

RMI heeft voor het vierde achtereenvolgende jaar een naamsbekendheid en imago onderzoek uitgevoerd. De naamsbekendheid van Volta Limburg is onverminderd groot. En Volta Limburg geeft goed advies en is vakkundig. Tijdens het onderzoek wordt ook gemeten welke impact de wervingsacties van Volta Limburg hebben. Wat blijkt? Veel nieuwe klanten kiezen ook voor Volta Limburg vanwege […]

Lees verder →
Logo

Korein Kinderplein & RMI

www.koreinkinderplein.nl is een belangrijk communicatiekanaal voor kinderopvangorganisatie Korein. Een onderzoek onder de bezoekers bracht aan het licht welk deel van de bezoekers nog geen klant is; met welke verwachtingen zij naar de site komen, tegen welke hobbels zij aanlopen en hoe de informatie en processen nog beter op hun wensen kunnen aansluiten.

Lees verder →